راهنماي فرصتهاي شغلي و استخدام مدير فروشگاه در ايران
همه فروشگاههاي كوچك و بزرگ در شهرهاي مختلف هرازگاهي به استخدام مدير فروشگاه نياز دارند و يكي از پر درآمدترين مشاغل در سطح جهان، صنايع خردهفروشي و فروشگاهها هستند. بيشتر مردم براي تامين مايحتاج خود نياز به خريد مواد غذايي يا لباس ضروري دارند؛ همين عامل باعث شده تا در فروشگاهها هم استخدام مدير فروشگاه زنجيره اي با حساسيت بسيار بالايي انجام شود. هرچهقدر يك فروشگاه بزرگتر و مشهورتر باشد يعني حقوق و درآمد مدير فروشگاه بيشتر است.
در اين مطلب قصد داريم در خصوص وظايف و مسئوليت ها، ساعت كاري، ميانگين حقوق و درآمد مدير فروشگاه صحبت كنيم. سپس بازار كار اين موقعيت شغلي در شهرهاي مختلف ايران مورد بررسي قرار دهيم؛ پس تا آخر اين مطلب همراه ما باشيد.
اهميت شغل مديريت فروشگاه
يك لحظه تصور كنيد كه در يك شركت توليد پوشاك مشغول به كار هستيد. در اين شركت هيچ مديري وجود ندارد. شايد در ابتداي مسير، جاده هموار باشد و هيچ خللي در انجام كارها پيش نيايد. اما به مرور زمان بينظمي در بخشهاي مختلف شركت ايجاد ميشود، كارها به درستي انجام نميشوند و در نهايت سرمايه و اهداف آن شركت نابود ميشود. در يك فروشگاه هم به همين شكل است يعني وجود مدير فروشگاه بسيار اهميت دارد.
مدير فروشگاه فردي توانمند، پر انرژي و مسئوليتپذير است كه مسئوليت و سرپرستي و مديريت يك فروشگاه را برعهده دارد. مدير فروشگاه بايد ارتباط خوبي با كاركنان فروشگاه برقرار كند تا آنها به درستي به وظايف خود عمل كنند. سرپرستي درست كاركنان يك فروشگاه تاثير مستقيمي در رسيدن به اهداف فروش و جذب مشتريان بيشتر دارد.
حوزه فعاليتهاي مدير فروشگاه چيست؟
وظايف و مسئوليت هاي مدير فروشگاه با توجه به زمينه كاري آنها ممكن است متفاوت باشد. مديران فروشگاهها بر اساس اهداف فروش و سرمايه وظايف مختلفي را بر عهده دارند. با اين حال، اصليترين وظايف مدير فروشگاه عبارتاند از:
- افزايش سود فروشگاه و رسيدن به اهداف فروش
- رسيدگي به خدمات مشتريان مانند بررسي شكايات و پاسخ به سوالات آنها
- جذب و استخدام نيروي جديد كار
- نظارت و ارزيابي عملكرد كليه مديران و كاركنان
- ايجاد رفاه براي تمامي كارمندان و كاركنان مانند كاركنان بخش فروش
- مديريت و رسيدگي به محصولات آسيبديده و موجودي فروشگاه
- ايجاد انگيزه به كاركنان به خصوص در شرايط بحراني
- ايجاد امنيت و رضايت مشتريان فروشگاه
- مديريت و سرپرستي تمام بخشهاي فروشگاه
- ارائه گزارش مربوط به خريد يا ضرر و زيان
- نظارت بر عملكرد و فعاليت روزانه يك فروشگاه
- تدوين استراتژي براي رسيدن به اهداف فروشگاهي
- برگزاري جلسات با كاركنان يا مديران
- پيدا كردن بهترين راهكار و راهحل در شرايط بحراني
- حفظ وضعيت خوب فروشگاه بر اساس استانداردها
شرايط و ساعات كاري مدير فروشگاه
ساعات كاري مدير فروشگاه نيز معمولا طبق ساعات كاري قانون كار است و مديران فروشگاه بين ۳۷ تا ۴۰ ساعت در هفته كار ميكنند. با اين حال، با توجه به اينكه آخر هفتهها از جمله روزهاي شلوغ به شمار ميرود؛ پس مديران فروشگاه در اين شرايط بايد در فروشگاهها حضور داشته باشند. اگر با توجه به شرايط زندگي خود توانايي كار در تمام روزهاي هفته را نداريد؛ بهتر است رزومه خود را براي آگهيهاي استخدام مدير فروشگاه ارسال نكنيد.
چطور فرصتهاي استخدام مدير فروشگاه را پيدا كنيم؟
اگر با تمام توضيحات و شرايط، فكر ميكنيد مهارت، دانش و تجربه كافي براي مديريت و رسيدگي به وظايف، محصولات، كارمندان و مشتريان را داريد، ميتوانيد همين حالا وارد سايت كاريابي جاب ويژن شويد و اطلاعاتي مانند اطلاعات شخصي و سابقه كار خود را وارد كنيد تا رزومه آنلاين شما به صورت رايگان براي شما ساخته شود. بعد از ويرايش، ميتوانيد رزومه خود را براي فرصتهاي شغلي نمايش دادهشده، ارسال كنيد يا وارد صفحه اصلي سايت شويد. فيلتر گروه شغلي را روي گزينه «كادر مديريتي و اجرايي فروشگاهها» قرار دهيد تا تمام فرصتهاي شغلي مديريت فروشگاه به شما نمايش داده شود.
نكته: بر خلاف باور عموم، آگهيهاي استخدام مدير فروشگاه فقط براي نيروي كار مرد نيست. بلكه برخي از فروشگاهها به دنبال استخدام نيروي خانم ميگردند كه ميتوانيد فرصتهاي شغلي را از طريق سايت جاب ويژن ببينيد.
يك مدير فروشگاه ميتواند در هر فروشگاه كوچك يا بزرگي استخدام شود. اگر فروشگاهي كه در آن كار ميكنيد، كوچك باشد احتمالا بايد تمام گزارشات را مستقيما به صاحب فروشگاه دهيد. اما در فروشگاههاي بزرگ اينطور نيست و تيمهاي مديريتي هستند كه گزارش ها را از شما دريافت ميكنند.
استخدام مدير فروشگاه در پرند
شهر پرند يكي از شهرهاي تقريبا جديد است كه در ۳۰ كيلومتري استان تهران قرار گرفته است. طبق سرشماري سال ۱۳۹۵، جمعيت اين شهر حدود ۹۷.۴۶۴ نفر بوده است. در اين شهر قيمت مسكن، آلودگي و ترافيك كمتر از تهران است. به همين دليل افراد زيادي براي سكونت و كار به اين شهر مهاجرت كردهاند. فروشگاههاي زيادي در پرند هستند كه به دنبال مدير فروشگاه هستند.
استخدام مدير فروشگاه در مشهد
مشهد يكي از كلان شهرهاي مذهبي ايران به شمار ميرود و سالانه مسافران زيادي به اين شهر سفر ميكنند. به همين دليل فروشگاههاي زيادي در شهر مشهد داير شدهاند كه نيازمند استخدام مدير فروشگاه هستند. اگر توانايي مديريتي خوبي داريد، مسئوليتپذير هستيد و توانايي مديريت و سرپرستي كاركنان يك فروشگاه را داريد، پس رزومه خود را براي آنان ارسال كنيد.
مديريت فروشگاه چه مزايا و معايبي دارد؟
از مهمترين مزاياي مدير فروشگاه كسب درآمد، حقوق، پاداش و مزاياي بالا و وجهه اجتماعي مناسب است. همچنين يك مدير فروشگاه مسئوليت بيشتري دارد به همين دليل تجربه بيشتري هم در اين مسير به دست خواهد آورد. اما اين شغل هم مانند فرصتهاي شغلي ديگر معايبي هم دارد كه عبارتاند از:
- بايد ساعت بيشتري براي انجام كارها اختصاص دهيد و حتي ممكن است ديگر تعطيلات زيادي نداشته باشيد
- گرفتن تصميمات در شرايط سخت و دشوار؛ گاهي اوقات شرايطي پيش ميآيد كه بايد با صبر و حوصله بهترين تصميم را بگيريد.
- هر چهقدر مسئوليت بيشتري داشته باشيد باعث ميشود تحت فشار بيشتري از سوي مديران يا كاركنان قرار بگيريد.
حرف آخر
براي پيدا كردن فرصتهاي شغلي مدير فروشگاه ميتوانيد به سايت استخدام جاب ويژن مراجعه كنيد. يا ميتوانيد از كانال و ربات تلگرامي جاب ويژن، موقعيتهاي شغلي جديد مدير فروشگاه را مشاهده كنيد.
بسياري از فروشگاهها در سطح شهرهاي بزرگ و كوچك براي مديريت، سرپرستي كاركنان، فروش بيشتر، رسيدگي به خدمات مشتريان و استخدام نيروي كار به دنبال استخدام مدير فروشگاه هستند.
البته مسئوليت هاي شغلي تمام مديران فروشگاهي يكسان نيست اما برخي اوقات ديده ميشود كه خيلي از فروشگاهها به دليل ترس، آمار و دادههاي خود را در اختيار مدير فروشگاه قرار نميدهند. اين عامل به تنهايي ميتواند تاثير منفي در فروش و جذب مشتريان داشته باشد.
برچسب: ،